29 júna 2008
Budeš otcom?
Reklama, v ktorej mladý muž po slovách jeho polovičky, že bude otcom, vymaľuje garáž a kúpi akýsi Renault, nie je jediná, ktorej akosi nerozumiem. Rovnako, ako nerozumiem, prečo v reklame na pneumatiky musí byť holá rachitička. Prečo Veronika Žilková musí byť nakaždej reklame na topánky Reno s niekoľkými svojimi deťmi. Mňa jej deti, a vlastne ani ona, nezaujímajú.

No v posledných dňoch som sa musela zamyslieť nad iným...

Aký je rozdiel medzi slovami: "som tehotná", "budeš otcom", a "budeme mať dieťatko".

Som tehotná (neľakajte sa, nie ja!!!) - prosté oznámenie stavu veci. Je tu problém, ktorý treba riešiť. Fakt. Konštatovanie zdravotného stavu.

Naproti tomu slová: "Budeš otcom" mne osobne zaváňajú postojom "Je to tvoj problém", znejú mi skoro pomstychtivo, akoby dotyčná chcela povedať: "Urob niečo, nie?"
Vymaľovať garáž na modro a kúpiť auto je holé minimum.

Až slová "Budeme mať dieťatko" mi naozaj pohládzajú dušu. Hovoria o spolupatričnosti, radosti, spoločnej budúcnosti. Aspoň v mojich ušiach.

V posledných dňoch som (a hrozne nerada) riešila problém, čo s nechceným tehotenstvom. Nie môj, našťastie, no aj tak som si prežila kopec trápenia. Viete, ja som úprimný odporca potratov, a ešte úprimnejší odporca ich úplného zákazu.
Myslíte, že si to odporuje?
Nie, ja som totiž presvedčená, že sú situácie, ktoré nie je možné riešiť ináč, hoci miliónkrát viac som za predchádzanie takýmto problémom.

Situácia sa nakoniec vyriešila sama. V tomto prípade. No mne ostala trpká príchuť nedostatku lásky, zrelosti, komunikácie a tolerancie.
Našťastie nie v mojom vzťahu.

 
posted by Úplne iná at 8:21 PM | Permalink |


2 Comments:


  • At 9:35 PM, Blogger ostrovanka

    skvela uvaha... a som rada, ze sa to vyriesilo... aj ked zostali nepokoj, bolest, rozpaky, unava...
    apropos, nie si sama, ktora nerozumie tej reklame na renault...

     
  • At 1:14 PM, Blogger Jara Hribiková

    Riešiť takéto naliehavé veci je naozaj namáhavé...si skvelá. Držím palce, veď vieš, že tým sa nič nekončí, iba začína.