06 apríla 2007
Prvýkrát
Rozmýšľam...
prečo človek celý život robí veci, ktoré nevie, ne(o-z)vláda, a keď sa ich konečne naučí, musí robiť niečo iné, čo zas nevie.

No, posúďte:

Narodíte sa...

čo máte práce, než zistíte, ako sať mliečko a kakať do plienok. Vo chvíli, keď máte vyhrané, kŕmia vás lyžičkou a posadia na nočník.

Potom sa učíte byť dieťaťom, aby vás život v pravej chvíli vyfackal do role adolescenta, stanete sa manželom a rodičom a znovu všetko robíte zle, lebo to neviete ináč. A ani sa nenazdáte, ste dedkom, či babkou a všetko začína odznova.

A potom príde vec, ktorú sa nemožno nijak naučiť, ani sa na ňu pripraviť. A nikto nám o nej neporozpráva. Smrť.

Nie, nechystám sa umierať.

Iba som sa vo svojom vysokom veku dostala do role, ktorú zvládam s oškretými ušami iba za významnéj tolerancie všetkých okoložijúcich a som im za to vďačná. Ja, ktorá som bola roky hrdá na svoju samostatnosť, sa teraz učím potkýnať o ľudí a zvieratá a počúvať štyri zvuky naraz a nezošedivieť. Chodím spať o deviatej, kedy môj mozog definitívne vypína.

A viete čo?

Je to krásne a dúfam, že si to užijem aspoň chvíľku po tom, čo sa to naučím...

Nikdy nie ste odborníkom na život, ktorý žijete.
 
posted by Úplne iná at 1:58 PM | Permalink |


4 Comments:


  • At 10:39 AM, Blogger FanaticGay

    Heheh usmievam sa. Nie smejem sa. Len ti drzim palce, aby si sa to rychlo naucila. Vies naozaj nemas casu nazvys. Oni (ci ony) vylietavaju z hniezda. No ale ja som presvedceny, ze budes skvela babka. ;))))))))

     
  • At 6:16 PM, Blogger motýľ

    ten clanok sa mi paci, rovnako i tvoje (ci vase?) myslienky. hmm, to je asi dovod, preco sa vravi, ze sa ucime cely zivot.a mame skusenost odovzdavat dalej.ale co s tym, ked my sa nechceme poucit od skusenejsich a chceme si narazit nos sami?
    aj ilustracne foto je mile, vtipne, ste asi vesela kopa.taka vtipna babka musi byt iste fajn babka :)

     
  • At 8:26 PM, Blogger Martin

    Hm, pri tej poslednej vete ma napadlo, ze clovek je odbornikom len vtedy, ked sa jedna o zivoty inych. Vtedy ma rady a mudrosti na rozdavanie :)

     
  • At 6:58 AM, Blogger Daily Whinger

    "Einmal ist keinmal."

    Unbearable lightness of being.