30 mája 2009
Podpíšete sa?
Sú veci, ktoré ma dokážu skutočne vytočiť. Medzi ne patrí prítomnosť, či skôr všadeprítomnosť mládežníkov s kasičkami slúžiacimi na finančnú podporu všetkého možného.
Kasičky sú OK. Nie je OK citové vydieranie a znemožňovanie ľuďom prejsť okolo bez toho, aby mali výčitky, že práve kvôli ich tvrdosti nejaké dieťa hynie. Preto do kasičiek neprispievam ZÁSADNE. Aby som nemusela riešiť problém, prečo tým áno, a iným nie. Ak niečo chcete, dajte číslo účtu, nemám s tým problém.
Včera sme s Pikom sedeli v Poluse a čosi málo jedli. Zrazu pristúpil počerný, pekne upravený mladík s akýmsi papierom (vyzeral ako normálny anketový hárok) a anglicky sa opýtal ľudí vedľa, či sa podpíšu pre postihnuté deti. Naši susedia ich poslali preč. Po chvíli prišiel k nám, a ja som sa ho po slovensky opýtala, o čo ide. Stále omieľal, že postihnuté deti... podpísať... Po anglicky. Začala som teda písať... meno, mesto... PSČ... Suma...
- Čo to má znamenať?
- No, koľko prispejete... (po anglicky)
- No, tak toto nie...
Preškrtla som svoje meno, ako už ktosi predo mnou a mladík začal po anglicky vulgárne nadávať...
Trochu nám to pokazilo náladu. Celá tá scénka. Veď chcel podpis, myslela som, že je to čosi proti porušovani ich práv...

Pointa?

Večer sme s ním a jeho mamou, ešte počernejšou a nápadne pripomínajúcou vreckárky spred Tesca cestovali v električke. Bavili sa po slovensko-cigánsky a akosi sa mi nedarí veriť, že hárok aj s peniazmi medzitým poctivo odovzdal tam, kde mal. Nejakej nadácii.
 
posted by Úplne iná at 12:50 PM | Permalink |


2 Comments:


  • At 3:47 PM, Blogger Coy

    Bratislava je plna udajne postihnutych, udajne hluchonemych ci inak poskodenych "zobrajucich". Cloveku je z toho smutno, aj preto, ze robia zle meno tym, ktory skutocne pomoc potrebuju...

     
  • At 8:01 PM, Blogger Miriela

    sranda, mne sa toto isté stalo v Madride na ulici, až na to, že nás zastavili dve malé dievčatká, ktoré tak trošku koktavo rozprávali a snažili sa tváriť pravdepodobne "zaostalo", tiež nikde žiaden odznak či kasička, len ten papier a omieľali aké sme pekné a nech im prispejeme... tak sme zahrali hlúpe chudobné študentky (čo nebolo až tak ďaleko od pravdy) a rýchlo sa ponáhľali preč... podnikavosť ľudí je niekedy zarážajúca, radšej keby svoju snahu investovali do niečoho plodnejšieho než klamanie ľudí